21 september: Homestead - Key West

Find more about Weather in Key West, FL
Click for weather forecast

Rond 04:30 uur werden we voor de eerste keer wakker. Dat zal de eerste dagen ook nog wel zo blijven, vermoeden we ;) Jerry gaat alvast wat aanrommelen op zijn laptop en ik slaap toch nog eventjes door. Om 07:30 uur gaan we met zijn viertjes ontbijten in de ontbijtruimte van het hotel. Het ontbijt is lekker uitgebreid en we laten het ons goed smaken.

Na het ontbijt checken we uit en rijden we naar de Publix waar we wat brood, beleg en ijs inslaan voor onderweg.

Dan kan de reis beginnen. We rijden vandaag via de Overseas Highway helemaal naar Key West. Deze weg is 205 km lang en verbindt alle keys met elkaar door middel van 47 bruggen. Het is vandaag stralend weer en ongeveer 31 graden. Wel is het, zoals altijd in Florida, erg vochtig.

Onze eerste stop is bij een klein complex met allemaal leuke winkeltjes en kunstgalleries. Voor het complex staat een enorme gedetailleerde sculptuur van een kreeft. De winkeltjes zien er allemaal erg leuk en kleurrijk uit.

Op La Islamorada stoppen we even bij het Hurricane Memorial. Dit monument is ter nagedachtenis van de slachtoffers die hier vielen op Labor Day 1935 tijdens een vernietigende orkaan.

Thuis had ik gezien dat er hier ook een geocache verstopt is, dus die hebben we ook maar meteen gelogd.

Een paar honderd meter verderop stoppen we bij het Morada Bay Cafe. Hier hebben ze een prachtig wit strandje aangelegd. Helaas is het cafe nog niet geopend. We hadden hier graag een drankje gedronken zittend op het kleurrijke strandmeubilair.

Nadat we de nodige foto's hebben gemaakt, rijden we verder naar Robbie's tarpon feeding. Ook hier zien we weer veel kleurrijke kraampjes met leuke hebbedingetjes.

We lopen door naar het haventje en kopen een emmertje met visjes om de tarpons te voeren. Wat zwemmen er veel rond! Sommige zijn wel anderhalve meter lang! Jerry en Jan doen allebei pogingen om de tarpons zo hoog mogelijk uit het water te laten komen. Dat is nog best eng ;) Het is heel moeilijk om hier mooie foto's van te maken, maar het is Sonja gelukt!

Van wie krijg ik een visje?

Een meneer was zo aardig mij ook een visje te geven!

Dollarbiljetten boven de bar

Onze volgende stop is bij Anne's Beach. Hier lopen we een klein stukje over de boardwalk langs het strand. Het water is hier ongelofelijk helder. Overal zie je kleine visjes zwemmen.

Anne's Beach

Inmiddels is het lunchtijd en we hebben allevier wel trek in een broodje. We stoppen bij het Veterans Park waar ze mooie overdekte picknickplekken hebben aan het strand. Helaas zijn alle plekjes al bezet, behalve die zonder afdak. Het is veel te warm om in de zon te gaan zitten dus we smeren onze broodjes en eten ze lekker op in de auto.

Onze volgende stop is bij Bahia Honda State Park. Hier heb je een mooi uitzicht op de oude Bahia Honda Rail Bridge. Op het strand is het redelijk druk. Er zijn veel dagjesmensen die aan het genieten zijn van het mooie weer en het lekker warme zeewater.

We stappen weer in de lekkere koele auto om het laaste stukje naar Key West te rijden. Ons hotel voor de komende twee nachten is de Almond Tree Inn. Het hotel ziet er prachtig uit! We krijgen kamer 108 en 109, op de begane grond vlakbij het zwembad. We spreken af dat we even gaan relaxen op onze kamers voordat we gaan eten.

Rond vijf uur lopen we op ons gemakje via Duval Street richting Mallory Square voor de dagelijkse 'sunset celebration'. Het is nog steeds behoorlijk warm en vochtig. We genieten van de mooie Victoriaanse winkeltjes en huizen die we onderweg zien. Het is allemaal zo gezellig en kleurrijk!

Een mooie Banyan boom tussen de huizen

Een leuk onderkomen voor de vogeltjes ;)

We gaan bij de Sunset Pier aan een gezellig tafeltje zitten. Helaas is het toch nog vrij bewolkt geworden waardoor we geen spectaculaire zonsondergang hoeven te verwachten. Gelukkig maakt het eten en het gezelschap veel goed!

Conch fritters, ceviche (Bianca), cuban mix (Jerry), Sunset Pier burger (Jan), crab cakes en quesadilla's (Sonja)
Op een gegeven moment kleurt de lucht toch iets rood. Misschien niet zo spectaculair als het soms kan zijn, maar toch wel mooi! Op het podium staat een wat oudere zwarte man prachtig te zingen en het sfeertje is fantastisch! Er wordt gedanst en vooral (heel) veel gedronken ;)

Jerry en Jan gaan te voet terug naar het hotel. Sonja en ik hebben wel genoeg van het lopen, en nemen een taxi ;)

Ons hotel ziet er 's avonds nog sfeervoller uit dan overdag.

Als de mannen ook weer terug zijn, spreken we af dat we morgenvroeg om 08:00 uur gaan ontbijten. Ik ga nog het verslag schrijven van gisteren en zet het meteen online. Jerry is dan inmiddels al in dromenland. Het was weer een heerlijke dag! We vinden het supergezellig zo met z'n viertjes!

Paula zei

Hoi hoi, wat een leuke en kleurrijke rit vandaag! De foto's zijn schitterend en lekker veel.

Leuk die kreeft, echt giga groot.
De zonsondergang ziet er echt mooi uit, vind het eigenlijk wel mooi als er wat wolkjes zijn.

Veel plezier weer met z'n viertjes.
Gr. Paula

Rogier zei

Wat een prachtige foto's! Ik heb stiekem dag drie ook al gelezen op de website van Sonja en Jan. Aan het thuisfront loopt ook alles goed. We hebben lekker gegeten gister bij Shintori en Mies heeft is ook blijven logeren. Vanavond ga ik met jos naar zijn school. Heb er al zin in. Nog veel plezier daar! xxx

Unknown zei

Hallo lieve pap, mam, Sonja en Jan.
Wat ziet het er allemaal super gezellig uit. En prachtige foto's! Op deze manier kan ik toch een beetje meegenieten met jullie... xxx

Chantal zei

Wat een kleurrijke en sfeervolle dag hebben jullie gehad. Mooie stops op die lange weg. Wel eng hoor, die grote tarpons.

Reny zei

Wat een leuk verslag en schitterende foto's.

Heel veel plezier met jullie viertjes, kan me voorstellen dat het erg gezellig is.

Groetjes,
Reny

Anoniem zei

Wat een prachtige kleurrijke foto's!!!
Het ziet er allemaal heerlijk relaxed uit en wat een superhotel hebben jullie.
Heerlijk om 's avonds aan het strand de zonsondergang te zien.
Geniet maar lekker verder de komende dagen,