23 september: Key West - Homestead

Find more about Weather in Homestead, FL
Click for weather forecast

Toen we vanmorgen wakker werden zagen we al meteen dat het flink regende. Dat is jammer...
We zijn eerst weer gaan ontbijten in het gezellige ontbijthoekje van het hotel. Dit is overdekt, dus ondanks de regen konden we gewoon buiten ontbijten.

Daarna hebben we onze spullen bijelkaar gepakt en zijn we gaan uitchecken. We vonden dit hotel erg mooi en het ligt op een prima lokatie. Een aanrader dus!

Het is de bedoeling dat we vandaag het Long Pine Key/Flamingo gedeelte van Everglades NP  gaan bekijken dus we rijden weer helemaal terug over de Overseas Highway richting het noorden. Eerst rijden we even langs de Publix supermarkt waar we bij de bakkerij verse broodjes bestellen voor onderweg en daarna beginnen we aan de lange, saaie rit. Bovendien regent het bijna onophoudelijk.

We stoppen alleen even om te tanken, en bij de Starbucks halen we een lekkere dampende beker koffie.

Na een paar uur komen we aan bij Everglades NP. Natuurlijk moet er even een foto gemaakt worden bij de ingang, dat is traditie als we een National Park bezoeken ;)

Op een parkeerterrein eten we onze broodjes op en smeren we ons in met deet tegen de muggen. Daarna rijden we door naar het Royal Palm Visitor Center waar de Anhinga Trail begint. Deze trail is 1200 meter lang en je loopt voornamelijk op boardwalks door het moeras. Er zitten hier veel alligators, schildpadden en vogels, maar helaas laten ze zich vandaag niet echt zien. We zien welgeteld 1 alligator en 1 schildpad. De wandeling is evengoed erg mooi. Ook is de lucht inmiddels weer helemaal opgeklaard gelukkig.

Royal Palm Visitor Center, Everglades N

Ook hier wordt nog even een geocache gelogd.

Vervolgens rijden we via de hoofdweg door de Everglades naar heet begin van de Pa-hay-okee Trail
Hier heb je vanaf de boardwalk en het platform een mooi uitzicht over de 'grassy river'. Het lijkt op een graslandschap, maar eigenlijk is het een grote, ondiepe rivier die zich heel langzaam voortbeweegt. Ook dit is een mooie, korte trail.

Uit de uitwerpselen van een dier, welke weet ik niet, groeit een plantje :)

De volgende trail die op het programma staat is de Mahogany Hammock Trail. Hier zie je voornamelijk bomen van hardhout, zoals o.a. de Gumbo-limbo boom.

Als we nog geen honderd meter gelopen hebben, worden Sonja en ik letterlijk aangevallen door de muggen. Ze steken gewoon door onze kleding heen! We hebben daar helemaal geen zin in, dus we besluiten terug te gaan naar de auto. Jerry en Jan hebben nergens last van en lopen verder.

Net als tijdens de vakantie van twee jaar geleden, worden de muggenbulten bij Sonja binnen no-time grote, vuurrode plekken. Het lijkt wel een allergische reactie. Heel vervelend!

Jan en Jerry willen graag nog eens de Anhinga Trail lopen dus we rijden terug naar het begin van het park. Ook nu zien ze niet erg veel wildlife. Het is blijkbaar toch echt de verkeerde tijd van het jaar.

We verlaten het park en rijden naar het Hampton Inn & Suites in Homestead, hetzelfde hotel als de eerste nacht van deze vakantie. We gaan even wat relaxen op onze kamers voordat we gaan eten.

Rond 8 uur rijden we eerst naar de CVS om wat te halen voor de nare muggenbulten van Sonja. Ze is echt ontzettend gestoken en er vormen zich allemaal grote plakaten. De apotheker geeft haar anti-histamine en een creme tegen de jeuk. Hopelijk werkt het.

Daarna rijden we door naar Red Lobster voor het diner. Dit restaurant hebben Jerry en ik nog niet uitgeprobeerd dus we zijn wel benieuwd. Nou, het stelde niet teleur; we hebben heerlijk gegeten!

Na het eten gaan we terug naar het hotel. Ik zet de foto's alvast op de computer en daarna gaan we lekker slapen.

Morgen rijden we via Shark Valley naar Naples, dus het wordt wederom een druk dagje.

Rogier zei

Wordt ineens blij verrast door twee verslagen in een keer...leuk! Gister heeft Mies voor ons gekookt en hebben we samen wat kleine boodschapjes gedaan. Daarna hebben we Mies afgezet en zijn Jos en ik nog even een hamburger gaan halen bij de McD :) We hebben een gezellige avond gehad. Nou, nog veel plezier en ik zie jullie in het volgende verslag! xxx

Jos zei

Wederom een leuk verslag met mooie foto's alleen jammer van die altijd vervelende muggen.
Ik hoop dat het tegengif voor Sonja geholpen heeft.
Ik ga gauw door naar het volgende verslag.
Groeten Jos

Paula zei

Jammer dat het even regende maar gelukkig was dat later weer over.
Vervelend van de muggen, zeker als je daar overgevoelig voor bent.
Helaas niet zo veel wild gezien maar dat komt vast nog wel. Wij waren er een keer in juli en ook toen weinig alligators te zien.
De schildpad is wel erg mooi!

Het eten ziet er heerlijk uit.
Ik ga gauw door naar het volgende verslag.
Gr. Paula

Anoniem zei

Wat een bekende foto's. Die trails hebben wij alweer heel wat jaren geleden ook gelopen. En inderdaad stikte het daar af en toe van de muggen.
Heel vervelend dat Sonja zo gevoelig is voor die vervelende muggen.
De Red Lobster is een van mijn favoriete restaurants.
Vooral de crabcakes zijn superlekker;)
Veel plezier weer!
xxx Marlous

Chantal zei

Wat jammer dat het wildlife zich vandaag niet heeft laten zien en de muggen de pret een beetje hebben bedorven. Ook Michael krijgt altijd van die grote jeukende plakkaten van de muggensteken en het duurt heel lang voor ze weer weg zijn. Heel vervelend voor Sonja!