25 september: Naples - Fort Myers Beach

Find more about Weather in Fort Myers, FL
Click for weather forecast

Vanmorgen werden we weer bijtijds wakker. Nadat we ons aangekleed en gedoucht hebben zijn we gaan ontbijten in het hotel.. Het ontbijt stelde niet echt veel voor, net als het hotel, maar het vulde de maag. Om 09:15 uur zijn we vertrokken. Eerst even langs de supermarkt om de voorraad water aan te vullen en daarna langs de benzinepomp om de auto af te tanken.

Het is vandaag stralend weer en het lijkt ook niet zo vochtig. We halen een lekkere kop koffie bij de Starbucks en rijden dan via een mooie route langs de kust naar Ft. Myers Beach. Daar parkeren we de auto en lopen de pier van Ft. Myers op.

We maken de nodige foto's en lopen dan de winkelstraat in. Er zitten een aantal leuke winkels. In een van de winkels kopen we twee mooie kleurige salamanders om op te hangen aan de muur in onze tuin. In een andere winkel kopen we een leuk t-shirt voor Jerry en een kleinigheidje voor Michelle.

Deze winkel had een erg leuke deurstopper ;)

Als we uitgewinkeld zijn rijden we naar Sanibel. Onderweg stoppen we even bij een strandje aan de causeway om wat foto's te maken. Het is hier prachtig!

Dan rijden we verder naar Sanibel. We stoppen natuurlijk even bij de vuurtoren. Ook hier ligt een prachtig, spierwit strand waar we even wat rondlopen.

3x Jerry :D

Op de vuurtoren zat een mooie roofvogel

Een familie heeft deze mooie plek gekozen om te picknicken

We rijden door naar Captiva waar we willen gaan lunchen bij de Bubble Room. Ik heb nog nooit zo'n kleurig restaurant gezien, geweldig! We kijken onze ogen uit!

Cola in een jar

Lekkere zelfgemaakte warme chips om te delen
Sonja en ik nemen de crabcake met aziatische groenten, chipotle saus en mayo op een broodje, Jerry neemt (natuurlijk) een burger en Jan gaat voor de kip/mango sandwich. Het smaakt allemaal fantastisch!

Na de lekker lunch rijden we naar  JN Ding Darling Wildlife Refuge. We gaan hier de wild life drive rijden.

We zien onderweg redelijk wat dieren.

Bij de Mangrove Trail zien we honderden kleine krabbetjes op en tussen de bomen zitten

Er zijn verscheidene meertjes te vinden met 'springende' vissen. Heel grappig om te zien! (Helaas ook heel moeilijk op camera vast te leggen)

Aan de kant van de weg ligt, verscholen tussen het lange gras, een alligator te zonnen,

Even verderop zien we een alligator heel stilletjes in het water liggen.

Na de mooie wild drive rijden we naar ons appartement in het Pointe Estero Beach Resort in Ft. Myers Beach. Onderweg stoppen we bij een antiekzaakje om wat rond te neuzen. We zijn erg onder de indruk van de bomvolle winkel! Wat een hoop leuke spulletjes staan hier. Jerry koopt een leuk kadootje voor zijn broer Rowdy.

Als we naar ons appartement rijden zien we dat er erg donkere wolken aankomen. We krijgen een fikse regenbui over ons heen maar later klaart het gelukkig weer wat op. We checken in en krijgen een erg mooi appartement op de 4e verdieping. Het uitzicht is super!

Omdat we vanmiddag al uitgebreid geluncht hebben, besluiten we om vanavond een hamburger en milkshake te gaan eten bij DQ.

In het appartement kletsen we nog wat en maken Sonja en ik ons reisverslag van vandaag. Om 23:00 uur zoeken we ons bedje op. Vandaag was opnieuw een schitterende dag!

Paula zei

Wat een heerlijk dagje, mooi weer en nog wild gespot ook, die krabbetjes zien er wel schattig uit, leuk ook nog gators gezien.
Ik heb nog nooit zo'n kleurrijk restaurant gezien, echt gaaf.

Prachtig uitzicht vanaf het mooie appartement, super!

xx Paula

Anita zei

Prachtig al dat wildlife en wat een mooie reis maken jullie. Dat fleurige restaurant heb ik in een ander reisverhaal ook wel eens voorbij zien komen, ziet er heel gezellig uit. Veel plezier.

De Moolenschotjes zei

Wat een heerlijke dag en zo leuk om de foto's te zien waar wij zelf ook geweest zijn.
De bubble room zijn wij ook geweest helemaal geweldig daar.
In fort myers hadden wij ook een leuk restaurantje gehad yucatan erg leuk..
Groetjes

Rogier zei

Wat een mooie foto's weer vandaag. Geniet ervan saampjes! Vanavond gaan Mies en Jos eten bij Oma en Opa en ik haal de kids op om de boel op stelten te zetten in Casa Hauwkes. Tot morgen weer xxx

Anja zei

Wat een leuke dag! Dat restaurant ziet er echt superleuk en vrolijk uit met al die kleurtjes.

Chantal zei

Wat een geweldig restaurant was dat zeg!! Heerlijk al die kleurtjes, daar wordt je toch blij van!. Moeilijk he om springende vissen te fotograferen. Dat heb ik ook al eens geprobeerd. Toen wij in die buurt waren was het niet zo'n mooi weer en was alles wat grauw, maar nu is het werkelijk schitterend!!

Anoniem zei

Wat een prachtig uitzicht vanuit jullie hotel! Heerlijk om zo dicht aan zee te zitten.
Dat restaurant is superleuk, wat een kleuren!
En alweer een prachtige zonnige dag met heel veel mooie foto's!